Dynasty tietopalvelu Haku RSS Raision kaupunki

RSS-linkki

Kokousasiat:
https://julkaisut.raisio.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30

Kokoukset:
https://julkaisut.raisio.fi:443/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30

Kaupunginhallitus (1.6.2017 - 31.5.2021)
Pöytäkirja 06.05.2019/Pykälä 161

Edellinen asia | Seuraava asia Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa

Oheismateriaali
  Kuulutus ja lausuntopyyntö

 

Ympäristölautakunta

§ 27

11.4.2019

 

 

Asianro 447/11.01.00.02/2018

§ 161

Lausunto Turun Seudun Energiantuotanto Oy:n ympäristövaikutusten arviointiselostuksesta

 

 

Päätöshistoria

 

Ympäristölautakunta 11.4.2019 27 §

 

                                                          ”Ympäristösihteeri Tuija Lojander 3.4.2019

 

Varsinais-Suomen ELY-keskus pyytää lausuntoa Raision kaupunginhallitukselta Turun Seudun Energiantuotanto Oy:n Härkäsuon sivutuotteiden ja jätteiden käsittely- ja läjitysalueen laajentamista koskevasta ympäristövaikutusten arviointiselostuksesta. Lausuntoa pyydetään 10.5.2019 mennessä. Asian diaarinumero ELY-keskuksessa on VARELY/946/2018. Kaupunginhallitus on aiemmin käsitellyt asiaa 7.5.2018 § 165 antaessaan lausunnon hankkeen YVA-ohjelmasta.

 

Tausta

 

Turun Seudun Energiantuotanto Oy (TSE Oy) suunnittelee Härkäsuon sivutuotteiden ja jätteiden käsittely- ja läjitysalueen laajentamista nykyisellä toimialueella sekä sen välittömässä läheisyydessä. Vastaanotettavat ja käsiteltävät sivutuote- ja jätemateriaalit ovat luokitukseltaan tavanomaisia jätteitä ja alueelle toimitetaan lentotuhkaa, tuhkalietettä, pohjatuhkaa, leijupetihiekkaa, rikinpoistolaitoksen kipsiä ja suodatinkakkujätettä, polttoon kelpaamatonta hylkyhiiltä ja niihin rinnastettavaa jätettä sekä kaatopaikan viivästysaltaalta poistettavaa lietettä. Suunniteltuja uusia toimintoja ovat bioterminaali ja materiaalien käsittely hyödyntämistä varten mm. seulomalla, murskaamalla, jauhamalla ja lisäaineistamalla. Ympäristövaikutusten arviointiselostuksessa esitetään tiedot hankkeesta ja sen vaihtoehdoista sekä arvio niiden ympäristövaikutuksista.

 

Hankkeen ympäristö

 

Härkäsuon sivutuotteiden ja jätteiden käsittely- ja läjitysalue sijaitsee noin 6 km Naantalin voimalaitokselta pohjoiseen Naantalin kaupungin pohjoisosassa Maskun kuntarajan läheisyydessä. Raision kuntaraja on noin 500 metrin etäisyydellä hankealueen itäpuolella. Hankealue sijaitsee Naantalin kaupungissa Ladvon kylässä. Hankealue käsittää nykyisen sivutuotteiden ja jätteiden käsittely- ja läjitysalueen, nykyisen alueen länsipuolella olevan louhosalueen sekä itäpuolella olevan maa- ja metsätalousalueen. Hankealueen itäpuolella on Lounais-Suomen Jätehuolto Oy:n Isosuon jätekeskus ja eteläpuolella kulkee Isosuontie. Lähin asuinrakennus sijaitsee noin 400 metriä alueelta etelään. Etäisyyttä lähimpiin päiväkoteihin ja kouluihin on lähes 3 km.

 

Hankevaihtoehdot

 

-       VE 0 Hanketta ei toteuteta, eli laajennusalueita ei oteta käyttöön

-       VE 1a Hanke toteutetaan suppeammalla louhinnalla, jolloin toteutetaan voimalaitoksen sivutuotteiden ja jätteiden mahdollinen käsittely laajennusalueilla, materiaalien ohjaus hyötykäyttöön ja tarvittaessa loppusijoitus. Lisäksi hankkeeseen suunnitellaan bioterminaalitoimintaa.

-       VE 1b Kuten VE 1a, mutta louhittava alue on laajempi, mikä mahdollistaa laajemman kenttä- ja loppusijoitusalueen.

 

Vaihtoehto VE 1b on toiminnoiltaan samanlainen kuin vaihtoehto VE 1a, mut-

ta poikkeaa louhintamäärältään. Vaihtoehdossa VE 1b louhittava alue on laajempi ja se mahdollistaisi lisäkapasiteettia 1 887 000 m3. VE 1a:n mukainen laajennus tuo alueelle noin 1 560 000 m3 lisäkapasiteettia.

 

Vaikutukset

 

Ympäristövaikutusten arvioinnissa on tunnistettu hankkeen vaihtoehdoista syntyvät vaikutukset. Arviointi kattaa rakentamisen ja toiminnan aikaiset vaikutukset.

 

Maankäyttö

Molemmat hankevaihtoehdot ovat maakunta- ja yleiskaavojen tavoitteenasettelun mukaisia.

 

Maisemavaikutukset

Vaihtoehdossa VE 1a suunnitellut toiminnot eivät ole juuri nähtävissä välitöntä lähiympäristöä laajemmalta alueelta lähiympäristön metsäisyyden takia. VE 1b:ssä jää kapeammat suojavyöhykkeet etelän suuntaan olevalle Isosuontielle. Tiellä ei ole erityisiä maisemallisia arvoja ja tien käyttäjämäärät ovat pienet. Asutuksen suunnalta hankkeen toiminnot eivät ole nähtävissä.

 

Maaperä ja pohjavesi

Hankealueelta muodostuvat suotovedet johdetaan nykyisin ja myös laajennusvaihtoehdoissa alueen eteläpuolella sijaitsevaan Orjanojaan ja siitä Vaarojan kautta mereen. Orjanoja kulkee Lietsalan pohjavesialueen pohjoisosan halki. Toiminnan aikana alueella kaikki toiminnot tapahtuvat tiivisrakenteiden päällä, jolloin kenttätoiminnoista tai loppusijoituksesta ei muodostu suoria vaikutuksia maaperään tai pohjaveteen. Hankealueen ympäristössä ei ole havaittu nykyisestä toiminnasta aiheutuvaa vaikutusta alueen pohjavedessä. Hankkeella ei ole vaikutusta Lietsalan pohjavesialueeseen.

 

Pintavedet

Nykytilanteessa alueella muodostuvat läjitysalueiden suotovedet ja käsittelyalueilla muodostuvat hulevedet johdetaan selkeytysaltaan kautta Orjanojaan ja edelleen Vaarjokeen, joka laskee merialueelle Luikkionlahteen. Rakentamisen aikana laajennusalueella tehtävät maansiirtotyöt aiheuttavat pintavesiin lähinnä kiintoainekuormitusta, mikä ilmenee lähiojissa sameutena. Louhinta voi aiheuttaa kiintoaineen lisäksi typpikuormitusta lähinnä Orjanojassa. Vesistökuormituksesta aiheutuvat pitoisuudet todettiin pääosin alhaisiksi. Ainoastaan bariumin ja molybdeenin osalta todettiin molemmissa tarkastelluissa vaihtoehdoissa ylityksiä luonnontasoon verrattuna. Näiden aiheuttamat vaikutukset vesistöeliöstöön arvioidaan vähäisiksi.

 

Kasvillisuus, eläimistö ja luonnonsuojelu

Vaihtoehdon VE 1a alueella ei sijaitse luontodirektiivin IV(a) –liitteen tiukasti suojeltujen eläin- ja kasvilajien (mm. liito-orava, lepakot) lisääntymis- ja levähdyspaikkoja. Vaihtoehdon VE 1b alueelle ei sijoitu sellaisia huomionarvoisia luontokohteita, joiden osalta vaikutus ei muodostuisi jo suppeammassa vaihtoehdossa VE 1a.

 

Liikenne

Toimintoihin liittyvästä logistiikasta johtuen merkittävin liikenteellinen muutos tapahtuu Isosuontiellä. Isosuontien liikennemäärä kasvaa rakentamisen aikana noin 20 % ja käytön aikana noin 10 % nykyisestä tasostaan. Liikenneturvallisuuden kannalta kriittiset kohteet ovat asutut alueet liittymissä Isosuontielle. Kokonaisuutena liikennevaikutukset jäävät molemmissa vaihtoehdoissa merkittävyydeltään vähäisiksi.

 

Melu

Molemmilla hankevaihtoehdoilla alueen pohjoispuolella louhinnan ja käytön aikainen melutaso nousee mallinnuksen mukaan yli päiväajan ohjearvojen yhden loma-asunnon kohdalla Maskun puolella. Kun tarvittavat louhinnat on tehty, on materiaalien käsittelystä (puun ja tuhkan murskaus sekä kuljetukset) aiheutuva melutaso hankealueen ympäristön asuintalojen kohdalla alle päiväajan ohjearvon, mutta pohjoispuolella olevan yksittäisen loma-asunnon kohdalla melutaso on yli loma-asutusalueille annetun päiväajan ohjearvon. Tämä voidaan ratkaista suojarakentein (meluvalli) ja työmenetelmällisillä valinnoilla.

 

Ilmanlaatu

Hankkeen pääasiallinen ilmanlaatuvaikutus on pölyäminen (hiukkaset). Hankkeessa pölyämistä aiheuttavat rakentamisen aikainen louhinta sekä jätteiden murskaus ja liikenne. Rakentamisesta johtuvat vaikutukset ovat saman suuruiset molemmissa vaihtoehdoissa. Rakentamisesta johtuvat ilmanlaatuvaikutukset esiintyvät toiminnon välittömässä läheisyydessä ja eivät vaikuta lähimpien asuinkiinteistöjen ilmanlaatuun. Bioterminaalissa vastaanotettava materiaali on pääasiassa kosteaa rankapuuta, jonka varastoinnista ja hakettamisesta ei muodostu pölyä. Vaihtoehdoissa toiminnan aikaisen liikenteen aiheuttamat päästöt ja vaikutukset alueen ilmanlaatuun arvioidaan vähäisiksi.

 

Vaikutukset ihmisen terveyteen, elinoloihin ja viihtyvyyteen

Hankkeen vaikutukset elinoloihin ja asuinviihtyvyyteen syntyvät pääosin rakentamis- ja toiminta-aikana syntyvästä melusta, pölystä ja liikenteestä. Alueen herkkyys muutokselle ihmisten elinolojen ja viihtyvyyden suhteen arvioidaan vähäiseksi. Hankealueen välittömässä läheisyydessä on vain vähän potentiaalisia haitankärsijöitä ja alueella on jo nykyisellään jonkin verran melua, pölyä ja raskasta liikennettä aiheuttavia toimintoja, mikä pienentää herkkyyttä muutokselle.

 

Arviointiselostuksen perusteella molempien vaihtoehtojen VE 1a ja VE 1b arvioidaan olevan toteuttamiskelpoisia. Molemmilla vaihtoehdoilla on ympäristövaikutuksia ja vaihtoehdot eroavat vähän toisistaan. Molemmat vaihtoehdot edellyttävät haitallisten vaikutusten lieventämiskeinojen tarkempaa suunnittelua ja käyttöönottoa erityisesti syntyville meluvaikutuksille.  

 

YVA-selostus on luettavissa Varsinais-Suomen ELY-keskuksen verkkosivuilla www.ymparisto.fi/TSEnaantaliharkasuoYVA.

 

 

Päätösehdotus                           Ympäristöpäällikkö Kirsi Anttila

 

Ympäristölautakunta antaa kaupunginhallitukselle seuraavan lausunnon YVA-selostuksesta:

 

Ympäristövaikutusten arviointiselostuksessa on esitetty riittävät tiedot hankkeesta ja sen vaihtoehdoista ja arvioitu niiden ympäristövaikutuksia. YVA-selostuksessa on myös kerrottu hankkeen edellyttämistä suunnitelmista ja luvista.

 

Ympäristölautakunnalla ei ole huomautettavaa YVA-selostuksesta.

 

Päätös                                            Ympäristölautakunta hyväksyi ehdotuksen yksimielisesti.”

 

 

Terveysvalvontajaosto 23.4.2019 12 §

 

”Terveystarkastaja Kirsi Puola 9.4.2019:

 

Varsinais-Suomen ELY-keskus pyytää lausuntoa Raision ja Naantalin kaupunginhallitukselta Turun Seudun Energiantuotanto Oy:n Härkäsuon sivutuotteiden ja jätteiden käsittely- ja läjitysalueen laajentamista koskevasta ympäristövaikutusten arviointiselostuksesta. Lausuntoa pyydetään 10.5.2019 mennessä. Kaupunginhallitukset pyytävät lausunnosta terveydensuojeluviranomaisen lausuntoa. Raision ja Naantalin kaupunkien sekä Ruskon kunnan terveydensuojeluviranomaisena toimii Raision kaupungin terveysvalvontajaosto. Terveysvalvontajaosto on aiemmin käsitellyt asiaa 17.4.2018 § 14 antaessaan lausunnon hankkeen YVA-ohjelmasta.

 

Tausta

Turun Seudun Energiantuotanto Oy (TSE Oy) suunnittelee Härkäsuon sivutuotteiden ja jätteiden käsittely- ja läjitysalueen laajentamista nykyisellä toimialueella sekä sen välittömässä läheisyydessä. Vastaanotettavat ja käsiteltävät sivutuote- ja jätemateriaalit ovat luokitukseltaan tavanomaisia jätteitä ja alueelle toimitetaan lentotuhkaa, tuhkalietettä, pohjatuhkaa, leijupetihiekkaa, rikinpoistolaitoksen kipsiä ja suodatinkakkujätettä, polttoon kelpaamatonta hylkyhiiltä ja niihin rinnastettavaa jätettä sekä kaatopaikan viivästysaltaalta poistettavaa lietettä. Suunniteltuja uusia toimintoja ovat bioterminaali ja materiaalien käsittely hyödyntämistä varten mm. seulomalla, murskaamalla, jauhamalla ja lisäaineistamalla. Ympäristövaikutusten arviointiselostuksessa esitetään tiedot hankkeesta ja sen vaihtoehdoista sekä arvio niiden ympäristövaikutuksista.

 

Hankkeen ympäristö

Härkäsuon sivutuotteiden ja jätteiden käsittely- ja läjitysalue sijaitsee noin 6 km Naantalin voimalaitokselta pohjoiseen Naantalin kaupungin pohjoisosassa Maskun kuntarajan läheisyydessä. Raision kuntaraja on noin 500 metrin etäisyydellä hankealueen itäpuolella. Hankealue sijaitsee Naantalin kaupungissa Ladvon kylässä. Hankealue käsittää nykyisen sivutuotteiden ja jätteiden käsittely- ja läjitysalueen, nykyisen alueen länsipuolella olevan louhosalueen sekä itäpuolella olevan maa- ja metsätalousalueen. Hankealueen itäpuolella on Lounais-Suomen Jätehuolto Oy:n Isosuon jätekeskus ja eteläpuolella kulkee Isosuontie. Lähin asuinrakennus sijaitsee noin 400 metriä alueelta etelään. Etäisyyttä lähimpiin päiväkoteihin ja kouluihin on lähes 3 km.

 

Hankevaihtoehdot

·         VE 0 Hanketta ei toteuteta, eli laajennusalueita ei oteta käyttöön

·         VE 1a Hanke toteutetaan suppeammalla louhinnalla, jolloin toteutetaan voimalaitoksen sivutuotteiden ja jätteiden mahdollinen käsittely laajennusalueilla, materiaalien ohjaus hyötykäyttöön ja tarvittaessa loppusijoitus. Lisäksi hankkeeseen suunnitellaan bioterminaalitoimintaa.

·         VE 1b Kuten VE 1a, mutta louhittava alue on laajempi, mikä mahdollistaa laajemman kenttä- ja loppusijoitusalueen.

 

Vaihtoehto VE 1b on toiminnoiltaan samanlainen kuin vaihtoehto VE 1a, mutta poikkeaa louhintamäärältään. Vaihtoehdossa VE 1b louhittava alue on laajempi ja se mahdollistaisi lisäkapasiteettia 1 887 000 m3. VE 1a:n mukainen laajennus tuo alueelle noin 1 560 000 m3 lisäkapasiteettia.

 

Vaikutukset

Ympäristövaikutusten arvioinnissa on tunnistettu hankkeen vaihtoehdoista syntyvät vaikutukset. Arviointi kattaa rakentamisen ja toiminnan aikaiset vaikutukset.

 

Maankäyttö

Molemmat hankevaihtoehdot ovat maakunta- ja yleiskaavojen tavoitteenasettelun mukaisia.

 

 

Maisemavaikutukset

Vaihtoehdossa VE 1a suunnitellut toiminnot eivät ole juuri nähtävissä välitöntä lähiympäristöä laajemmalta alueelta lähiympäristön metsäisyyden takia. VE 1b:ssä jää kapeammat suojavyöhykkeet etelän suuntaan olevalle Isosuontielle. Tiellä ei ole erityisiä maisemallisia arvoja ja tien käyttäjämäärät ovat pienet. Asutuksen suunnalta hankkeen toiminnot eivät ole nähtävissä.

 

Maaperä ja pohjavesi

Hankealueelta muodostuvat suotovedet johdetaan nykyisin ja myös laajennusvaihtoehdoissa alueen eteläpuolella sijaitsevaan Orjanojaan ja siitä Vaarojan kautta mereen. Orjanoja kulkee Lietsalan pohjavesialueen pohjoisosan halki. Toiminnan aikana alueella kaikki toiminnot tapahtuvat tiivisrakenteiden päällä, jolloin kenttätoiminnoista tai loppusijoituksesta ei muodostu suoria vaikutuksia maaperään tai pohjaveteen. Hankealueen ympäristössä ei ole havaittu nykyisestä toiminnasta aiheutuvaa vaikutusta alueen pohjavedessä. Hankkeella ei ole vaikutusta Lietsalan pohjavesialueeseen.

 

Pintavedet

Nykytilanteessa alueella muodostuvat läjitysalueiden suotovedet ja käsittelyalueilla muodostuvat hulevedet johdetaan selkeytysaltaan kautta Orjanojaan ja edelleen Vaarjokeen, joka laskee merialueelle Luikkionlahteen. Rakentamisen aikana laajennusalueella tehtävät maansiirtotyöt aiheuttavat pintavesiin lähinnä kiintoainekuormitusta, mikä ilmenee lähiojissa sameutena. Louhinta voi aiheuttaa kiintoaineen lisäksi typpikuormitusta lähinnä Orjanojassa. Vesistökuormituksesta aiheutuvat pitoisuudet todettiin pääosin alhaisiksi. Ainoastaan bariumin ja molybdeenin osalta todettiin molemmissa tarkastelluissa vaihtoehdoissa ylityksiä luonnontasoon verrattuna. Näiden aiheuttamat vaikutukset vesistöeliöstöön arvioidaan vähäisiksi.

 

Kasvillisuus, eläimistö ja luonnonsuojelu

Vaihtoehdon VE 1a alueella ei sijaitse luontodirektiivin IV(a) -liitteen tiukasti suojeltujen eläin- ja kasvilajien (mm. liito-orava, lepakot) lisääntymis- ja levähdyspaikkoja. Vaihtoehdon VE 1b alueelle ei sijoitu sellaisia huomionarvoisia luontokohteita, joiden osalta vaikutus ei muodostuisi jo suppeammassa vaihtoehdossa VE 1a.

 

Liikenne

Toimintoihin liittyvästä logistiikasta johtuen merkittävin liikenteellinen muutos tapahtuu Isosuontiellä. Isosuontien liikennemäärä kasvaa rakentamisen aikana noin 20 % ja käytön aikana noin 10 % nykyisestä tasostaan. Liikenneturvallisuuden kannalta kriittiset kohteet ovat asutut alueet liittymissä Isosuontielle. Kokonaisuutena liikennevaikutukset jäävät molemmissa vaihtoehdoissa merkittävyydeltään vähäisiksi.

 

Melu

Molemmilla hankevaihtoehdoilla alueen pohjoispuolella louhinnan ja käytön aikainen melutaso nousee mallinnuksen mukaan yli päiväajan ohjearvojen yhden loma-asunnon kohdalla Maskun puolella. Kun tarvittavat louhinnat on tehty, on materiaalien käsittelystä (puun ja tuhkan murskaus sekä kuljetukset) aiheutuva melutaso hankealueen ympäristön asuintalojen kohdalla alle päiväajan ohjearvon, mutta pohjoispuolella olevan yksittäisen loma-asunnon kohdalla melutaso on yli loma-asutusalueille annetun päiväajan ohjearvon. Tämä voidaan ratkaista suojarakentein (meluvalli) ja työmenetelmällisillä valinnoilla.

 

Ilmanlaatu

Hankkeen pääasiallinen ilmanlaatuvaikutus on pölyäminen (hiukkaset). Hankkeessa pölyämistä aiheuttavat rakentamisen aikainen louhinta sekä jätteiden murskaus ja liikenne. Rakentamisesta johtuvat vaikutukset ovat saman suuruiset molemmissa vaihtoehdoissa. Rakentamisesta johtuvat ilmanlaatuvaikutukset esiintyvät toiminnon välittömässä läheisyydessä ja eivät vaikuta lähimpien asuinkiinteistöjen ilmanlaatuun. Bioterminaalissa vastaanotettava materiaali on pääasiassa kosteaa rankapuuta, jonka varastoinnista ja hakettamisesta ei muodostu pölyä. Vaihtoehdoissa toiminnan aikaisen liikenteen aiheuttamat päästöt ja vaikutukset alueen ilmanlaatuun arvioidaan vähäisiksi.

 

Vaikutukset ihmisen terveyteen, elinoloihin ja viihtyvyyteen

Hankkeen vaikutukset elinoloihin ja asuinviihtyvyyteen syntyvät pääosin rakentamis- ja toiminta-aikana syntyvästä melusta, pölystä ja liikenteestä. Alueen herkkyys muutokselle ihmisten elinolojen ja viihtyvyyden suhteen arvioidaan vähäiseksi. Hankealueen välittömässä läheisyydessä on vain vähän potentiaalisia haitankärsijöitä ja alueella on jo nykyisellään jonkin verran melua, pölyä ja raskasta liikennettä aiheuttavia toimintoja, mikä pienentää herkkyyttä muutokselle.

 

Arviointiselostuksen perusteella molempien vaihtoehtojen VE 1a ja VE 1b arvioidaan olevan toteuttamiskelpoisia. Molemmilla vaihtoehdoilla on ympäristövaikutuksia ja vaihtoehdot eroavat vähän toisistaan. Molemmat vaihtoehdot edellyttävät haitallisten vaikutusten lieventämiskeinojen tarkempaa suunnittelua ja käyttöönottoa erityisesti syntyville meluvaikutuksille. 

 

YVA-selostus on luettavissa Varsinais-Suomen ELY-keskuksen verkkosivuilla www.ymparisto.fi/TSEnaantaliharkasuoYVA.

 

 

Päätösehdotus                           Terveystarkastaja Kirsi Puola

 

Terveysvalvontajaosto antaa kaupunginhallituksille seuraavan lausunnon YVA-selostuksesta:

 

Ympäristövaikutusten arviointiselostuksessa on esitetty riittävät tiedot hankkeesta ja sen vaihtoehdoista ja arvioitu niiden ympäristövaikutuksia. YVA-selostuksessa on myös kerrottu hankkeen edellyttämistä suunnitelmista ja luvista.

 

Terveysvalvontajaostolla ei ole huomautettavaa YVA-selostuksesta.

 

Pöytäkirja tämän asian osalta tarkastetaan heti kokouksessa.

 

Päätös                                            Terveysvalvontajaosto hyväksyi ehdotuksen yksimielisesti.”

 

 

                                                          Maankäyttöpäällikkö Outi Pekkala:

 

                                                          Yhdyskuntarakenne ja maankäyttö sekä hankkeen vaihtoehtojen vaikutustenarviointi niiden osalta on käsitelty selostuksessa riittävän kattavasti. Maankäyttöpalveluilla ei ole huomautettavaa laaditusta selostuksesta.

 

Oheismateriaali

15

Kuulutus ja lausuntopyyntö

 

 

Päätösehdotus                           Kaupunginjohtaja Ari Korhonen

 

Kaupunginhallitus päättää antaa seuraavan lausunnon YVA-selostuksesta:

 

Ympäristövaikutusten arviointiselostuksessa on esitetty riittävät tiedot hankkeesta ja sen vaihtoehdoista ja arvioitu niiden ympäristövaikutuksia. YVA-selostuksessa on myös kerrottu hankkeen edellyttämistä suunnitelmista ja luvista.

 

Kaupunginhallituksella ei ole huomautettavaa YVA-selostuksesta.

 

Pöytäkirja tämän asian osalta tarkastetaan heti.

 

Päätös                                           

Kaupunginhallitus hyväksyi ehdotuksen yksimielisesti.

 

Hannele Lehto-Laurila ja Jari Salonen poistuivat esteellisinä kokouksesta tämän pykälän käsittelyn ja päätöksenteon ajaksi. Esteellisyyden peruste hallintolain 28 § 1 mom. 5 kohta (yhteisöjäävi). Lehto-Laurila on Turun Seudun Energiantuotanto Oy:n hallituksen jäsen ja Salonen on yhtiön hallituksen varajäsen.

 

 

 

 

Tiedoksi

 

Varsinais-Suomen ELY-keskus

 

 

 

 


Edellinen asia | Seuraava asia Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa